Komunikuj się tak, by Cię zapamiętano.

Pewnie wiesz, jak ważny w procesie sprzedaży jest sposób komunikacji z klientem. Często spotykamy się z określeniem, że odbiorców należy traktować indywidualnie – to prawda. Przekaz, aby był skuteczny, musi być zrozumiały i dostosowany do naszego rozmówcy. 

spotkanie biznesowe

Komunikacja to proces, którego celem jest zaistnienie w świadomości odbiorcy i wprowadzenie trwałych zmian w sposobie postrzegania danej rzeczy lub sytuacji. Nadawca koduje myśli i przekazuje je w odpowiedni sposób swojemu klientowi, wykorzystując do tego wybrane kanały komunikacji. Kiedy komunikat w danej formie trafia do klienta, następuje dekodowanie informacji. Na tym etapie nadawca spodziewa się pozytywnego feedbacku, czyli najczęściej decyzji o zakupie lub podjęciu współpracy.

Dobry handlowiec ma świadomość, jak i kiedy używać danych komunikatów. W jakiej sytuacji lepiej zadzwonić i osobiście porozmawiać z klientem, a kiedy wystarczy wysłać wiadomość z ofertą. 

Komunikacja to negocjacje, zdobywanie kontaktów biznesowych, wykorzystywanie technik sprzedażowych podczas rozmowy z klientem. Używanie adekwatnych do sytuacji argumentów i umiejętność zaprezentowania produktu czy usługi. Natomiast stosowanie właściwych komunikatów pomaga budować swój wizerunek czy też tworzyć kampanie reklamowe, które przy wykorzystaniu odpowiednich kanałów komunikacji, prezentowane są potencjalnym klientom. 

Komunikacja w biznesie to sposób na przekonanie do siebie innych. To zaistnienie w głowie klienta i długoterminowe, trwałe relacje. To kreowanie własnej marki. Pewnie znane Ci są określenia: specjalista ds. Public Relations (PR), menedżer ds. promocji, menedżer marki. Wszystkie te zawody bazują w dużej mierze na strategii komunikacyjnej i wykorzystywaniu technik sprzedażowych w komunikacji z klientem. 

„Każdy musi się komunikować – jednak nie każdy potrafi robić to skutecznie.”

Należy pamiętać, żeby komunikat był jasny i zrozumiały dla ogółu. I chociaż zazwyczaj kierujemy swoje treści do konkretnej osoby lub grupy odbiorców, warto używać takich słów i sformułowań, które nie brzmią górnolotnie i ekstrawagancko, są naturalne i stosowane na co dzień w danej branży. 

kontakt z klientem

W kontaktach ze swoimi klientami bądź otwarty i szczery. Zadbaj o to, by rozmowa przebiegała w stosunkowo dobrej atmosferze, koncentruj się na tym, co ważne. Jeśli jesteś w trakcie sprzedaży, zachowaj jednak na tyle dystansu, by nie stracić kontroli nad trwającym procesem. Zawsze bądź pewny siebie i podkreślaj to odpowiednią intonacją głosu.

Jeśli masz opory przed kontaktem z klientami lub codziennie musisz wykonywać nowe telefony, ale efekty Twojej pracy Cię nie zadowalają – skontaktuj się z nami. Ustalimy indywidualny plan działania dostosowany do Twoich potrzeb.

Dlaczego tak trudno dogadać z pokoleniem Z? Blokujące Cię przekonania – znasz to?

Zachęcamy
do kontaktu