Chcesz zwiększyć skuteczność sprzedaży o 10-20-30%?

Pewnie, każdy chce być skutecznym handlowcem, jeśli pracuje w tej branży. Zastanawiałeś się, z jakich narzędzi skorzystasz, żeby to osiągnąć? Analiza działań, korzystanie z pomocy doradców biznesowych, szkolenia. Możliwości nie brakuje – wybierz te, które są Ci najbliższe. W tym artykule omówimy wybrane. 

sukces sprzedaży

Podsumowuj bieżące działania

Excel – program mniej lub bardziej lubiany, jednak stosunkowo prosty w użytkowaniu, pozwala stworzyć tabele i porównywać wyniki swojej pracy. Podziel swoje obowiązki na sekcje i badaj, jakie działania przynoszą największe korzyści. Zrób rozeznanie, które komunikaty zadziałały na klienta, a na jakie nie było żadnej reakcji. 

Rozwiązuj problemy

Świat nie jest idealny, a handlowcy mają dodatkowo trudne zadanie – większość z góry jest na przegranej pozycji, bo potocznie mówi się, że sprzedawca to ktoś natrętny, próbujący „wcisnąć” nam swój produkt lub usługę. Wiemy, że to mit i sposób myślenia handlowców dawno się zmienił – ewoluował i dziś mówi się o korzyściach dla klienta, jednak stereotypowe myślenie wciąż daje o sobie znać. Skup się na rozwiązywaniu problemów swoich klientów. Dowiedz się, z czym obecnie sobie nie radzą lub co przeszkadza im w pracy i przedstaw, w jaki sposób Twój produkt im pomoże.

Buduj trwałe relacje

O tym wspominamy wielokrotnie, ponieważ na tym przede wszystkim skupiamy się w swojej pracy – na drugim człowieku. To niezwykle ważne, by budować zaufanie, rozumieć postawy swoich klientów oraz ich problemy. Rozmawiaj, nie sprzedawaj. Prezentuj swój produkt. Dzięki temu klient sam zacznie dopytywać, co dokładnie oferujesz i najpewniej skorzysta z Twojej usługi. 

Korzystaj ze szkoleń

Nie ma lepszego i szybszego sposobu niż nauka sprzedaży od osób doświadczonych w branży handlowej. Jeśli ktoś chce dzielić się wiedzą i umiejętnościami, z których sam na co dzień korzysta – warto z tego skorzystać, zamiast uczyć się tylko na własnych błędach, ale też na sprawdzonych i skutecznych metodach „kolegów po fachu”. Testuj możliwości i zweryfikuj, który sposób działania jest Ci najbliższy. Pamiętaj jednak, że branża handlowa stale się rozwija – nie spocznij na laurach!

Bądź na bieżąco

Dużo czytaj, dowiaduj się, rozmawiaj z osobami z branży, uczęszczaj na spotkania biznesowe, czy konferencje. Nawiązuj nowe relacje biznesowe. Postaraj się, aby swoją postawą zapadać w pamięć. Pamiętaj, że nawet jeśli w danej chwili ktoś nie potrzebuje skorzystać z Twoich usług, jego sytuacja może się w każdej chwili zmienić – jeśli zrobisz dobre wrażenie na początku znajomości, na pewno przypomni sobie o Twoich usługach, kiedy pojawi się potrzeba. 

Dbaj o swój wizerunek

Na sukces i pozycję bardzo ciężko zapracować. To najczęściej miesiące lub nawet lata pracy. Wzmacniaj swoją pozycję, korzystając z dostępnych zasobów. Komunikuj się z potencjalnymi klientami poprzez social media, drogą e-mailową, czy nawet SMS, które w ostatnim czasie z ogromnym potencjałem wróciły na rynek. 

A jeśli nie bardzo wiesz, w którą stronę podążać, zapraszamy na indywidualne doradztwo biznesowe lub sesje coachingowe. 

Menedżer nie popełnia błędów Dlaczego tak trudno dogadać z pokoleniem Z?

Zachęcamy
do kontaktu