Mierz siły na zamiary!

Pewnie nie raz i nie dwa zdarzyło Ci się, że nadmiar obowiązków Cię przytłaczał. Nawet jeśli w ciągu dnia nie odczuwałeś stresu, wszystko wróciło ze zdwojoną siłą wieczorem. Tuż przed snem nasza głowa zaczyna analizować wydarzenia minionego dnia. Wypominamy sobie pomyłki, ale równie często zdarza się, że do głowy wpadają najlepsze pomysły. Probowałeś kiedyś pozbyć się tych myśli, by zasnąć spokojnie?

mierz siły na zamiary

Wiele poradników podpowiada, że medytacja stanowi rozwiązanie tego typu problemów. Kilka głębszych oddechów i…zasypiasz – gdyby to było takie proste, ludzie nie cierpieliby na bezsenność. Są jednak sposoby, by załagodzić nadmiar napływających myśli. Znasz je? 
Jeśli zadania są mierzalne, zdecydowanie łatwiej je zaplanować. Stres pojawia się przede wszystkim wtedy, gdy zbyt duża ilość niedokończonych spraw zbliża się do terminu realizacji zlecenia. Czujemy się przytłoczeni.

Oddelegowuj zadania

Wiemy, że zapewne jesteś najlepszy w tym, co robisz i nikt nie wykona pracy lepiej za Ciebie. Zwłaszcza jeśli to Ty jesteś rozliczany przed szefem. Lub jeśli w Twojej firmie każdy wzajemnie patrzy sobie na ręce. Lub jeśli odczuwalny jest nieformalny „wyścig szczurów”. Lub jeśli to Ty jesteś szefem…
Uwierzysz, jeśli powiemy Ci, że nic się nie stanie, gdy poprosisz kogoś o pomoc? A właściwie…stanie się. Prawdopodobnie znacznie szybciej zakończysz pewne działania i będziesz mógł ruszyć dalej! Delegowanie zadań uczy współpracy, wzajemności, poprawia relacje w organizacji. A jeśli brak Ci zaufanej osoby, skorzystaj z pomocy firmy zewnętrznej.

Zadawaj pytania

Jeśli czegoś nie jesteś pewien – pytaj. Nawet będąc specjalistą w danej dziedzinie, możesz mieć wątpliwości. Pamiętaj, że każda sytuacja jest inna i nie zawsze standardowe rozwiązania okazują się właściwe. 

Masz pomysł? 

Podziel się nim i przedyskutuj, w jaki sposób można go wdrożyć lub wykorzystać w przyszłości. Nie musisz zostawać ze wszystkim sam!

Nie bierz więcej zadań, niż jesteś zrobić w danej chwili

To bardzo częsty błąd popełniany zwłaszcza przez osoby, które są nowe na danym stanowisku. Dotyczy to zarówno tych, którzy prowadzą własną działalność, ale i tych, którzy awansowali i przybyło im obowiązków. 
Daj sobie czas! Wdrażając się, musisz poznać pewne schematy, zrozumieć, jak poruszać się w nowym otoczeniu. Robiąc wszystko na raz, nie zrobisz nic. Dziel swoją pracę, poznaj obowiązujące reguły, zaprzyjaźnij się z nowym stanowiskiem pracy. 

Jeśli wewnątrz organizacji brakuje Ci osób, z którymi mógłbyś przedyskutować ważne biznesowe sprawy, pamiętaj, że jesteśmy firmą, która chętnie udzieli Ci wsparcia w trudnych chwilach! Rozmowy zostają tylko między nami, gwarantujemy poufność. Wiemy, jak istotny w biznesie jest wizerunek – zwłaszcza gdy pracujesz na stanowisku wysokiego szczebla, a współpracownicy traktują Cię jak kompendium wiedzy. 

Blokujące Cię przekonania – znasz to? Poznaj 7 typów klientów w relacji B2B

Zachęcamy
do kontaktu