Zostać managerem

2 praktyczne konteksty motywacji

Temat motywacji powtarzany jest jak mantra. Nic dziwnego. To jeden z ważniejszych elementów zarządzania zespołem. I pomimo tego, że wszyscy o tym wiedzą, nie każdy poświęca temu odpowiednią ilość czasu, o czym niedawno się przekonaliśmy.

Konflikt w zespole

Zarządzanie grupą ludzi wiąże się z ogromną odpowiedzialnością. Każdego dnia managerowie podejmują decyzje i ponoszą tego konsekwencje – nie zawsze negatywne – chociaż tak kojarzy się to słowo. Wiemy już, że nie da się podjąć złej decyzji, ale są decyzje niepopularne, które mogą nie podobać się innym.

2 elementy skutecznego zarządzania

Sporo mówi się o tym, jak zarządzać zasobami ludzkimi w firmie. Wielokrotnie zwraca się uwagę na komunikację – jako jednego z najważniejszych czynników wpływających na sukces organizacji. Tylko na czym to właściwie polega? Wydaje się, że komunikować potrafi każdy, na swój sposób. I w tym rzecz – żeby ten sposób był właściwy.

Skuteczny manager

Od managera w dzisiejszych czasach oczekuje się multifunkcyjności. Z założenia to osoba o silnym charakterze, która poradzi sobie z każdą, łatwą i trudną, sytuacją. Ktoś, na kogo zawsze można liczyć. To również osoba świadoma, że motywacja jest fundamentem sukcesu, a więc dba o ten obszar ze szczególnym naciskiem.

My i On

Nie zawsze wszystko dzieje się po naszej myśli. Mimo najszczerszych chęci i dobrych intencji, nasi podwładni, dyrektorzy działów, handlowcy, nie słuchają naszych „dobrych rad”. Często robią "po swojemu", z różnym tego skutkiem. W niniejszym artykule przedstawiamy, jakie błędy często popełniają młodzi liderzy i jak nie dopuścić do sytuacji: My i On.

Podejmowanie decyzji

Jako manager codziennie podejmujesz wiele decyzji, a one nie zawsze są łatwe. Często od Ciebie zależne są losy ludzi i firmy. Zastanawiasz się, jak to udźwignąć? Przeczytaj poniższy artykuł i przekonaj się, że już nigdy nie podejmiesz złej decyzji.

Feedback

Organizujesz regularne zebrania, podczas których omawiane są zrealizowane dotychczas plany i stawiane kolejne cele? Wiesz, że sposób, w jaki je przeprowadzasz, ma ogromne znaczenie? Spotkania z pracownikami to wartościowy feedback i badanie realnego statusu organizacji. Są też okazją, żeby wzmocnić osiąganie targetów, przekazując pracownikom informacje, jak działają ich metody pracy i co jest bardziej lub mniej skuteczne z punktu widzenia lidera.

Motywacja a zarządzanie

Motywacja od lat postrzegana jest jako nieodłączny element zarządzania zasobami ludzkimi. I nie mówimy tu bynajmniej o wynagrodzeniu i premii. Motywacja to codzienność. Wszystko, co robimy, wpływa na motywację pracownika. Nie chcemy, żeby ten artykuł był kolejnym o wszystkim i niczym, ale przedstawiał wartości, jakie płyną z właściwego motywowania swoich podwładnych. Każdy…

Menedżer a kompetencje miękkie

Wiele mówi się o kompetencjach miękkich. Jedni uważają, że są niezbędne, by odnaleźć się w świecie biznesu, inni natomiast wciąż wyrażają swoje negatywne opinie, co bywa niepokojące. Nierzadko zdarza się, że ci drudzy są odpowiedzialni za zarządzanie zasobami ludzkimi, w tym motywację pracowniczą, a także dążenie osiągania celów organizacji.

Menedżer nie popełnia błędów

Jakie jest Twoje pierwsze skojarzenie z menedżerem? Garnitur, dopasowana koszula, zadbany zarost. Zawsze dobrze przygotowany, encyklopedia wiedzy związanej z zarządzaniem. Osoba, która nigdy nie popełnia błędów. A kobieta-menedżerka? Garsonka, ołówkowa spódnica, spięte lub rozpuszczone włosy. Osoba, która oprócz umiejętności i wiedzy, obala stereotypy.

Zachęcamy
do kontaktu